• درس ۱۶ کتاب “تفکر و سواد رسانه‌ای” پایه یازدهم با عنوان بازی زندگی است به بررسی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر […]

    درس ۱۶ کتاب “تفکر و سواد رسانه‌ای” پایه یازدهم با عنوان بازی زندگی است به بررسی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر سبک زندگی و ارزش‌های اجتماعی می‌پردازد. در اینجا ۱۰ سوال همراه با پاسخ از این درس آورده شده است:

    ### سوالات و پاسخ‌ها:
    1) چرا بازی‌های رایانه‌ای جذابیت زیادی دارند؟
    – به دلیل طراحی مهندسی‌شده، گرافیک جذاب و امکان تعامل با محیط بازی.

    2) برچسب اسرا چیست؟
    – برچسب اسرا محدودیت سنی برای بازی‌های رایانه‌ای را مشخص می‌کند.

    3) نمایش خشونت در بازی‌ها چه تأثیری دارد؟
    – می‌تواند باعث عادی‌سازی خشونت و کاهش حساسیت نسبت به رفتارهای خشونت‌آمیز شود.

    4) نمایش نکات غیراخلاقی در بازی‌ها چه پیامدی دارد؟
    – ممکن است منجر به بلوغ زودرس و قبح‌شکنی رفتارهای غیراخلاقی شود.

    5) چگونه بازی‌ها می‌توانند احساس ترس ایجاد کنند؟
    – با نمایش موقعیت‌های ترسناک و ایجاد حس عدم امنیت.

    6) نمایش استعمال دخانیات در بازی‌ها چه تأثیری دارد؟
    – می‌تواند موانع روانی اجتماعی مصرف نکردن دخانیات را تضعیف کند.

    7) چگونه بازی‌ها ارزش‌های اجتماعی را منتقل می‌کنند؟
    – از طریق قواعد و اهداف بازی که بازیکن باید دنبال کند.

    8) هدف اصلی بازی‌های رایانه‌ای چیست؟
    – سرگرمی، آموزش و گاهی انتقال پیام‌های فرهنگی یا اجتماعی.

    9) چگونه می‌توان تأثیرات منفی بازی‌ها را کاهش داد؟
    – با انتخاب بازی‌های مناسب، محدود کردن زمان بازی و افزایش آگاهی.

    10) چرا تحلیل بازی‌ها برای مخاطبان مهم است؟
    – برای شناخت اهداف آشکار و پنهان تولیدکنندگان و تأثیرات بازی بر ذهن و رفتار.

    تاریخ انتشار مطلب:2025/04/12 - 7:02
    ------ ------

    نوشته‌های تازه

    
    تمامی حقوق این وبگاه متعلق به پایگاه خبری اندیمشک جوان می باشد :